neděle 29. listopadu 2015

Vyčištění a seřízení karburátoru

Karburátor Mikuni bst33, který je v BMW F650 Funduro, není složitý, je jen potřeba dodržovat určitý postup při rozborce a sborce. Při koupi motocyklu se zjistilo, že karburátor dělá loužičky a je nějak divně seštelovaný. Takže nezbývalo než jej rozebrat, vyčistit a zase poskládat. Jenže když chci vytahnout karburátor tak musím sundat sedadlo, boční plasty, nádrž, povolit podsedlový plast, odšroubovat regulátor dobíjení a vytahnout airbox. Dále musíme odháknout lanko plynu a vyšrubovat lanko sytiče.


S plastovým šroubkem od lanka sytiče opatrně, zvláště když už bylo jednou zlomené a lepené. Vyřešeno novým dílem z partsdepot.cz konkrétně z modelu Aprilia Pegaso 650, protože díly na BMW prostě nemají. Jedna malá zajímavost. BMW F650 Funduro se vyrábělo v Itálii právě ve fabrice Aprilia. Krom toho má s Pegasem stejný motor i karburátor a spoustu dílů.


Při čištění samotného karburátoru jsem postupoval přesně podle manuálu, který je velmi podrobný a i naprostý lajk dokáže rozebrat a složit karburátor. V mém karburátoru byly špatně seřízené hladiny a tím pádem do jednoho neustále tekl benzím zatímco druhý už byl zavřený. Dále jsem vyčistil přívodní potrubí a vysypal písek z plovákové komory.





Závěrem musím říct, že mě překvapilo, jak snadné to bylo. Nejsem nijak technicky zdatný a motocyklům nerozumím, ale tohle šlo kupodivu dobře.

[Fotky]