pátek 20. prosince 2013

Sádrový odlitek pěsti

Inspiroval mě návod v knize "100 návodů pro šikovné ruce". Popisovali to tam jednoduše. Vezmete sádrový obvaz, který zakoupíte v každé lékárně, namočíte do vlažné vody a pak už jen tvarujete podle předlohy a necháte trochu ztuhnout. Nojo, ale cokdyž nemáte sádrový obvaz a lékárna ho už několikátým rokem neprodává? Je to jednoduché. Obyčejný obvaz jsem nastříhal na kousky asi 8x8 cm, rozdělal řidší modelářskou sádru a každý kousek obvazu v ní vyráchal. Potom už jsem jen tvaroval na na zatnutou pěst a pomáhal si štětcem. Abych trochu urychlil tuhnutí sádry, použil jsem fén.
Bylo potřeba obal trochu nastřihnout, abych vytahl ruku. Poté co jsem zacelil střihy, vylil jsem celý vnitřek olejem, to proto aby se to nepřilepilo k obalu. Celý prostor jsem na konec vylil sádrou a nechal stuhnout. Výsledek mě docela překvapil.